21 de jul. 2016

Bomba turística

Si, ja sé, parlo de bomba i no de boom o de bombolla , per que no se quina sescau millor , però es que Bomba son les sigles de les primeres paraules dun recull dexpressions que potser resumeixen lo daquest estiu:

-Bo xeic, però si hi una gentada per baix a mar, no hi cap una agulla.
-Ostres si que han obert negocis, a qui el més ruc fa rellotges.
-Mmm mollal cosí, com va? deus fer una robada amb tanta gent!
-Be no tho pensis em arrapat!  Molta gent però poca pela!
-Ai, ai, ai que lhivern es molt llarg i no em fet caixa.*

Aquesta poc o molt es la nostra essència, A baix a mar només hi ha tendes de roba i negocis dhoteleria, qui no ha posat un nap a posat una col, per oferta que no serà per que hi ha de tot, jo crec que en tres carrers com aquell qui diu hi ha més oferta que a la ciutat comtal, hi h de tot i més la veritat.




Els de la terra que shan passejat, constataran amb mi que hi han hagut dies daquest estiu que ha tot arreu hi tenien gent assentada. Pel carrer no cal dir, que al baixar una mica el sol a primera línia es formava una catifa de homo sapiens multicolor, fent la ronda. Esquixats i trencant lhomogeneïtat harmonia destacaven algun reducte de  Neandertals disfressat de socorrista o de sevillana amb algun penis gegant daccessori que destruïen latmosfera de turisme de familiar, que tant acuradament intentem crear amb iniciatives com les actuacions al carrer .

Com dèiem potser estem davant duna bombolla turística, fem un avis a navegants i a aquells no professionals que shan tirat a la piscina, alerta que tenim més caps que barrets.
Les estadístiques diuen que em tingut un augment de turisme al nostre país, també destaquen que shan deixat menys diners de mitja aquesta temporada, el sector hoteler destaca laugment del tot inclòs i per rematar-ho els analistes dictaminen que aquest augment ha estat fruit dels conflictes armats i terroristes que han tingut les destinacions turístiques veïnes situades al sud del Mediterrani. Per tant momentàniament a minvat la competència, les destinacions econòmiques de low cost de platja i sol.

Tornem a lallau de negocis, esta clar que cada cop més es fa difícil viure de lestiu i més quan ja no son aquells tres mesos tocats pel rei mides, si es fa difícil, ajustar-se i ser competitius en preus, donar una qualitat acceptable (no donar els mateixos calamars congelats que compro al super del costat, per exemple) i donar una oferta lo suficientment atractiva per a que la gent entri  però sobretot que hi torni.

Deixarem a banda la situació del local, la professionalitat del personal i el tracte cordial, si em refereixo a aquells de : el client sempre te la raó, tot i que no la tingui, així com soc un cambrer (tot i que he estudiat dret) i no li estic fent un favor aquest senyor i un altre item més ha considerar, aquesta parella no te la culpa de que faci dotze hores cada dia i que no tingui més que un dia lliure a la setmana!


El premi de fer les coses be és que el client torni, sobretot si volem treballar tot lany i em de jugar entre dos aigües el turista i el de casa. Ara quan acabem la temporada fem balanç i ens felicitem per una bona feina!

*Argot de mariner de la vila de Cambrils