24 de maig 2017

Les 15 starups trencadores que cuinarán en el Futur més pròxim

Aquest era lanunci que posaven al Mobile World Congres per trobar les empreses més innovadores del sector.  Mha semblat força interesant saber els requisits daquelles empreses marcaran el camí en la innovació global.

Per ser unes daquestes quinze, les candidates havien de proposar innovacions disruptives relacionades amb l'alimentació i amb tecnologies com robots, Big Data, drons, intel·ligència artificial, internet de les coses, mòbils o impressores 3D

Després d'analitzar les grans tendències en el món de l'alimentació, Reimagine Food ha seleccionat els àmbits en què s'acosta una autèntica transformació. En ells se centra el programa Prometheus:


1. Lluirament
Lentrega de menjar a domicili (preparat, fresc, per cuinar, saludable, per a al·lèrgics, de restaurants, etc) serà un dels mercats més actius en els propers anys. 7 empreses de entrega a domicili, ja estan valorades en més de 1B de dòlars. El 2015, representa un mercat de 70 bilions, 9 d'ells en línia.

2. Venda al detall
 La tecnologia està transformant l'experiència de compra. Ja permet monitoritzar el comportament del comprador, ajudar a menjar millor, facilitar el pagament, agilitzar cues, etc. El mercat en línia és el que més creix. Només en USA el mercat al detall suposa 5,2 T

3. Cuina Intel·ligent
Després d'anys de petits canvis, arriba la transformació de l'espai físic per cuinar i els seus electrodomèstics. Tot estarà connectat: nevera, mòbil, càmeres, sensors, impressores d'aliments 3D, robots, etc. Aquest mercat va doblar el seu volum en l'últim any.


4.Nutrició
Mentre creix la preocupació pel saludable, les noves tecnologies ens permeten monitoritzar la nostra alimentació, analitzar nutrients, revisar intoleràncies, conèixer el perfil genètic, descobrir superaliments, crear substituts del menjar, etc. en definitiva, arribar a personalitzar la nostra alimentació. Cada mes es fan 1.000 milions de recerques de receptes a Google.

5.Begudes
 Ecommerce, Apps, Realitat Augmentada, etc ... estan impactant en el sector de les begudes de forma genèrica. En la indústria del vi, els drons, sensors i Big Data estan adquirint una gran rellevància optimitzant el cultiu i la collita i transformat l'experiència del consumidor (noves apps per descobrir, comprar, maridar i vendre vins, etc)

6.Pagaments
Pagar amb efectiu o targeta ja és del segle passat. Segons la National Restaurant Association, el pagament mitjançant mòbil al sector de la restauració es multiplicarà per 8 en els propers dos anys, ascendint a  27,5B en 2016. A tall d'exemple, un 14% de totes les transaccions de Starbucks procedeixen de seva App.

-->
Aquest es els sis punts que ens porten cap a la tecnologia, sens dubte en un món tan conectat y tecnològic, cal estar preparats per les noves tendències. Avis a navegants.