2 de maig 2011

Sostenibilitat, traçabilidad i excel·lència gastronòmica de la tonyina vermella


La venda respectuosa de la tonyina vermella del Mediterrani. Això és, justament, la qual cosa Grup Balfegó va presentar la setmana passada a Madrid, unint en una gran festa gastronòmica i política els tres arguments que sustenten la seva ideologia: sostenibilitat, traçabilidad i excel·lència gastronòmica. Però anem a pams.

Grup Balfegó, empresa familiar que avui, ja en la seva cinquena generació, segueix treballant en la pesca i la conservació de la tonyina vermella, és l'avançada en la visió sostenible i contemporània d'aquesta espècia convertida en el nou fetitxe de l'univers alimentari mundial, des d'Espanya fins a Japó.

La companyia, que posseeix la flota més ecoeficient del país, pesca en sistema de cèrcol la tonyina vermella en mar obert i, després d'esperar al fresi per assegurar la continuïtat de l'espècie, trasllada les gàbies a la Ametlla de Mar on els exemplars són alimentats, amb verat fresc, fins a aconseguir el pes idoni per a la seva comercialització en tots els mercats del món. Escrupolós en la quota, Grup Balfegó pot, gràcies a tot el que s'ha dit, subministrar la refinada carn de la tonyina vermella als grans restaurants d'Espanya, Europa i Àsia.

Font: EL economista

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada