Aquest era l’anunci que posaven al Mobile World Congres per trobar les empreses més
innovadores del sector. M’ha semblat força interesant saber els requisits d’aquelles
empreses marcaran el camí en la innovació global.
Per ser unes d’aquestes quinze, les candidates havien de proposar innovacions disruptives
relacionades amb l'alimentació i amb tecnologies com robots, Big Data, drons,
intel·ligència artificial, internet de les coses, mòbils o impressores 3D
Després
d'analitzar les grans tendències en el món de l'alimentació, Reimagine Food ha
seleccionat els àmbits en què s'acosta una autèntica transformació. En ells se
centra el programa Prometheus:
1. Lluirament
L’entrega de menjar a domicili (preparat, fresc, per cuinar, saludable, per a
al·lèrgics, de restaurants, etc) serà un dels mercats més actius en els propers
anys. 7 empreses de entrega a domicili, ja estan valorades en més de 1B de dòlars.
El 2015, representa un mercat de 70 bilions, 9 d'ells en línia.
2. Venda al
detall
La tecnologia està transformant l'experiència
de compra. Ja permet monitoritzar el comportament del comprador, ajudar a
menjar millor, facilitar el pagament, agilitzar cues, etc. El mercat en línia és
el que més creix. Només en USA el mercat al detall suposa 5,2 T
3. Cuina
Intel·ligent
Després d'anys de
petits canvis, arriba la transformació de l'espai físic per cuinar i els seus
electrodomèstics. Tot estarà connectat: nevera, mòbil, càmeres, sensors, impressores
d'aliments 3D, robots, etc. Aquest mercat va doblar el seu volum en l'últim
any.
4.Nutrició
Mentre creix la
preocupació pel saludable, les noves tecnologies ens permeten monitoritzar la
nostra alimentació, analitzar nutrients, revisar intoleràncies, conèixer el
perfil genètic, descobrir superaliments, crear substituts del menjar, etc. en
definitiva, arribar a personalitzar la nostra alimentació. Cada mes es fan
1.000 milions de recerques de receptes a Google.
5.Begudes
Ecommerce, Apps, Realitat Augmentada, etc ...
estan impactant en el sector de les begudes de forma genèrica. En la indústria
del vi, els drons, sensors i Big Data estan adquirint una gran rellevància
optimitzant el cultiu i la collita i transformat l'experiència del consumidor
(noves apps per descobrir, comprar, maridar i vendre vins, etc)
6.Pagaments
Pagar amb efectiu
o targeta ja és del segle passat. Segons la National Restaurant Association, el
pagament mitjançant mòbil al sector de la restauració es multiplicarà per 8 en
els propers dos anys, ascendint a 27,5B
en 2016. A tall d'exemple, un 14% de totes les transaccions de Starbucks
procedeixen de seva App.
-->
Aquest es els sis
punts que ens porten cap a la tecnologia, sens dubte en un món tan conectat y
tecnològic, cal estar preparats per les noves tendències. Avis a navegants.