El proper mes de maig es posarà a la venda una biografia del cuiner català Ferran Adrià, escrita per colman Andrews, un guardonat crític gastronòmic nord-americà i amic personal d'Adrià.
La biografia, publicada per Phaidon sota el títol:"Reinventar el menjar. Ferran Adrià: Un viatge incessant per la gastronomia", narra com Adrià es va convertir en el "millor cuiner del planeta" i el seu restaurant, *elBulli, va ser triat "Millor restaurant del Món" durant quatre anys consecutius.
El relat se centra en la història de com un jove català, sense massa interès per la cuina i va començar com a cuiner en el servei militar, va acabar revolucionant el món gastronòmic i inventant noves tècniques culinàries.
El llibre també explora el desenvolupament d'aquestes tècniques que han fet famós a el Bulli, com les escumes, aires o esferificacions, i revela què hi ha darrere de la denominació "gastronomia molecular".
En l'últim capítol, l'autor revela els motius de l'anunci de tancament de el Bulli en 2011 i la intenció de reobrir-ho dos anys després com a fundació dedicada a la investigació gastronòmica.
font: EFE
18 d’abr. 2011
Fira de l'Arròs i el Comerç de l'Aldea
S'ha inaugurat la sisena Fira de l'Arròs i el Comerç de l'Aldea , a base dels productes d'horta, d'arrossar i de secà d'aquest municipi del Baix Ebre. La gastronomia local, els productes artesans i una mostra del comerç aldeà completen l'oferta.
Entre les activitats previstes, hi ha esmorzars populars a base de baldanes, carxofes, vi de la terra i cervesa, l'intercanvi de plaquetes de cava, un aplec de puntaires, una exhibició d'animals, un concurs de llaurada amb animals i una demostració d'habilitat eqüestre, la primera exposició d'aviram autòcton, teatre, música... A més, demà i despús-demà es faran tallers infantils de cuinar l'arròs, amb jocs per als més petits.
Lligades a aquesta fira, que es clausurarà diumenge, es fan les III Jornades gastronòmiques de l'arròs, a càrrec dels restaurants de la població, que duraran fins el 8 de maig, quan s'escaurà la IV Diada de l'arròs, col i fesols.
font: Vilaweb
Entre les activitats previstes, hi ha esmorzars populars a base de baldanes, carxofes, vi de la terra i cervesa, l'intercanvi de plaquetes de cava, un aplec de puntaires, una exhibició d'animals, un concurs de llaurada amb animals i una demostració d'habilitat eqüestre, la primera exposició d'aviram autòcton, teatre, música... A més, demà i despús-demà es faran tallers infantils de cuinar l'arròs, amb jocs per als més petits.
Lligades a aquesta fira, que es clausurarà diumenge, es fan les III Jornades gastronòmiques de l'arròs, a càrrec dels restaurants de la població, que duraran fins el 8 de maig, quan s'escaurà la IV Diada de l'arròs, col i fesols.
font: Vilaweb
Turisme Valencià pren mesures de co-màrqueting
La consellera de Turisme de la Comunitat Valenciana, Belén Juste, ha destacat que una de les iniciatives que des de Turisme es van a engegar aquest any ‘és que per primera vegada durem a terme actuacions de co-màrqueting d'aquest producte’.
La Consellera ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació del projecte saboreacv.es, engegat per la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, Conhostur, apuntant que ‘estem treballant amb els empresaris per iniciar una estratègia de promoció de la gastronomia i la restauració valenciana en els nostres principals mercats emissors internacionals’.
Juste ha anunciat que entre les actuacions que es duran a terme "destaquen insercions en revistes especialitzades en mercats estrangers, posicionament en cercadors i webs del sector i recerca d'acords de col·laboració amb majoristes turístics i línies aèries amb les quals mantenim convenis de màrqueting conjunt".
El futur del sector turístic ‘pasa per l'ús de les noves eines tecnològiques i per la segmentació i diversificació de la nostra oferta’, destacant que es tracta d'un projecte innovador i pioner que ‘suposa un pas més en la promoció de la restauració i una revolució en la comercialització de la nostra gastronomia’.
‘A partir d'ara -ha afegit Belén Juste- l'oferta dels nostres restaurants podrà comprar-se a través d'Internet, igual que fem amb l'allotjament i les línies aèries’.
La Consellera ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació del projecte saboreacv.es, engegat per la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, Conhostur, apuntant que ‘estem treballant amb els empresaris per iniciar una estratègia de promoció de la gastronomia i la restauració valenciana en els nostres principals mercats emissors internacionals’.
Juste ha anunciat que entre les actuacions que es duran a terme "destaquen insercions en revistes especialitzades en mercats estrangers, posicionament en cercadors i webs del sector i recerca d'acords de col·laboració amb majoristes turístics i línies aèries amb les quals mantenim convenis de màrqueting conjunt".
El futur del sector turístic ‘pasa per l'ús de les noves eines tecnològiques i per la segmentació i diversificació de la nostra oferta’, destacant que es tracta d'un projecte innovador i pioner que ‘suposa un pas més en la promoció de la restauració i una revolució en la comercialització de la nostra gastronomia’.
‘A partir d'ara -ha afegit Belén Juste- l'oferta dels nostres restaurants podrà comprar-se a través d'Internet, igual que fem amb l'allotjament i les línies aèries’.
El Pota Blava i la gastronomia del Baix Llobregat es promocionen a la Fira Alimentària
El pollastre i capó Raça Prat, l'únic de tot l'Estat que ostenta el segell de qualitat d'Indicació Geogràfica Protegida, serà present al Saló Internacional de l'Alimentació i Begudes d'enguany, que se celebra a Barcelona del 10 al 14 de març del proper any.
L'edició d'enguany comptarà, per primera vegada, amb la presència del Pota Blava que coincideix amb la posada en marxa de les noves edicions de les campanyes gastronòmiques 'El Pota Blava a la carta' i 'Els sabors de l'horta del Baix Llobregat', promogudes pel Consorci de Turisme i el Parc Agrari del Baix Llobregat, i l'objectiu de les quals és potenciar i difondre la gastronomia
L'edició d'enguany comptarà, per primera vegada, amb la presència del Pota Blava que coincideix amb la posada en marxa de les noves edicions de les campanyes gastronòmiques 'El Pota Blava a la carta' i 'Els sabors de l'horta del Baix Llobregat', promogudes pel Consorci de Turisme i el Parc Agrari del Baix Llobregat, i l'objectiu de les quals és potenciar i difondre la gastronomia
Subscriure's a:
Missatges (Atom)