11 de juny 2011
Els grans xefs reflexionen sobre la cuina catalana en el Motel Empordà
Els xefs catalans amb major projecció internacional van compartir el dilluns una de les taules del Motel Empordà, a Figueres. Ferran Adrià, Carme Ruscalleda i Joan Roca van brindar pel cinquanta aniversari del restaurant que consideren precursor de l'avantguarda gastronòmica catalana que ells lideren.
Els orígens: "Vam ser hàbils per prevaler el producte i fer una cuina amb personalitat" | "La dispersió i la falta d'un líder va fer que no tinguéssim un moviment català" | "És el moment d'afirmar que la revolució de l'avantguarda neix aquí" | "En el futur els restaurants tindran poc luxe i no seran grans negocis"
enllaç entrevistes
Cuina democràtica a cop d'estrella
Marques com Coca-cola, Cruzcampo-Heineken, Bezoya o Jaguar aprofiten els 12.000 metres quadrats de Millesime Weekend per lligar la seva imatge a la gastronomia.
Pel pagament d'una entrada de deu euros, el client podrà entrar en un recinte vestit durant quatre dies de gastronomia, en el qual els xefs de 32 restaurants multipremiados cuinaran per oferir una fórmula que sona a model de negoci d'èxit: alta gastronomia, però democratitzada.
Millesime és un club gastronòmic empresarial creat fa quatre anys per l'empresari Manuel Quintanero. Funciona de la següent manera: les empreses es fan sòcies per gaudir d'experiències gastronòmiques especials. Quan aquest gastroclub organitza esdeveniments, els seus membres tenen accés a les activitats on poden portar als seus executius o convidar als seus clients. Es tracta, per tant d'una fórmula de fidelització experiencial amb la cuina com a reclam.
Però, de tant en tant i en línia amb la seva estratègia de diversificació, Millesime inventa formats de negocis per accedir a tots els públics. I així sorgeix un concepte popular Millesime Weekendcelebrat a València.
font: Expansion
Pel pagament d'una entrada de deu euros, el client podrà entrar en un recinte vestit durant quatre dies de gastronomia, en el qual els xefs de 32 restaurants multipremiados cuinaran per oferir una fórmula que sona a model de negoci d'èxit: alta gastronomia, però democratitzada.
Millesime és un club gastronòmic empresarial creat fa quatre anys per l'empresari Manuel Quintanero. Funciona de la següent manera: les empreses es fan sòcies per gaudir d'experiències gastronòmiques especials. Quan aquest gastroclub organitza esdeveniments, els seus membres tenen accés a les activitats on poden portar als seus executius o convidar als seus clients. Es tracta, per tant d'una fórmula de fidelització experiencial amb la cuina com a reclam.
Però, de tant en tant i en línia amb la seva estratègia de diversificació, Millesime inventa formats de negocis per accedir a tots els públics. I així sorgeix un concepte popular Millesime Weekendcelebrat a València.
font: Expansion
Reus Viu el Vi 2011 fomenta el vi i la música
El divendres 17 de juny obrirà portes la tercera edició de la Reus Viu el Vi, la Fira de les DO de l’àmbit territorial de la Cambra de Comerç de Reus. Un certamen que permet al visitant descobrir en un mateix espai, la Plaça de la Llibertat de la capital del Baix Camp, els millors vins que produeixen els cellers de casa nostra sota el paraigua de les DO Catalunya, Conca de Barberà, Montsant, Tarragona, Terra Alta i la DOQ Priorat.
Enguany també es repetirà el cicle musical paral•lel de la fira que va servir per tancar cadascuna de les jornades. Els Lax’n’busto seran al Parc de Sant Jordi el dissabte. I diumenge el grup de jazz The Street Soul Machine farà les delícies dels assistents a la mateixa plaça Llibertat. Però el cicle l’encetarà Joan Masdéu el divendres 17 a les Peixateries dins de l’operatiu REUS NON STOP SHOPPING.
Aquesta tercera edició del certamen -que fan possible la Cambra, l’Ajuntament de Reus i el Consorci Reus Vitalitat- comptarà amb la presència de més de cinquanta cellers.
Per participar de la fira els visitants hauran d’adquirir el pack de tast de la Reus Viu EL vI. Per 12 euros s’emportaran la copa, el “transport glass”, el catàleg del certamen i 5 tiquets per fer els tastos.
Més info:http://www.reusviuelvi.com/home
Enguany també es repetirà el cicle musical paral•lel de la fira que va servir per tancar cadascuna de les jornades. Els Lax’n’busto seran al Parc de Sant Jordi el dissabte. I diumenge el grup de jazz The Street Soul Machine farà les delícies dels assistents a la mateixa plaça Llibertat. Però el cicle l’encetarà Joan Masdéu el divendres 17 a les Peixateries dins de l’operatiu REUS NON STOP SHOPPING.
Aquesta tercera edició del certamen -que fan possible la Cambra, l’Ajuntament de Reus i el Consorci Reus Vitalitat- comptarà amb la presència de més de cinquanta cellers.
Per participar de la fira els visitants hauran d’adquirir el pack de tast de la Reus Viu EL vI. Per 12 euros s’emportaran la copa, el “transport glass”, el catàleg del certamen i 5 tiquets per fer els tastos.
Més info:http://www.reusviuelvi.com/home
Tarragona al The New York Times
Tarragona, recomanada com a destinació de turisme pel The New York Times.El diari nord-americà publicava, aquest dissabte, dues pàgines a tot color sobre la ciutat de Tarragona.
La crònica és de Florence Fabricant, qui acompanyada del seu marit, van visitar la ciutat a finals d’abril.
En el text es destaquen alguns dels indrets més característics de Tarragona, com ara l’Amfiteatre o el Circ Romà, del que en destaquen que és un dels més ben conservats d’Europa. Parla també del sarcòfag d’Hipòlit, de la Rambla Nova i de les muralles.
Però una part important del text la dedica a la gastronomia. Els dos nord-americans van dinar al Degusta, van tastar algunes tapes de bars de la Part Alta, i ban degustar el peix del Serrallo.
A més, al reportatge hi apareixen fotografies a tot color sobre indrets de la ciutat, que també es poden veure a través de la web del diari amb una alta resolució.
Es poden veure imatges de la Plaça de la Font, de la Catedral o de les platges de la ciutat.
font:tarragona radio
La crònica és de Florence Fabricant, qui acompanyada del seu marit, van visitar la ciutat a finals d’abril.
En el text es destaquen alguns dels indrets més característics de Tarragona, com ara l’Amfiteatre o el Circ Romà, del que en destaquen que és un dels més ben conservats d’Europa. Parla també del sarcòfag d’Hipòlit, de la Rambla Nova i de les muralles.
Però una part important del text la dedica a la gastronomia. Els dos nord-americans van dinar al Degusta, van tastar algunes tapes de bars de la Part Alta, i ban degustar el peix del Serrallo.
A més, al reportatge hi apareixen fotografies a tot color sobre indrets de la ciutat, que també es poden veure a través de la web del diari amb una alta resolució.
Es poden veure imatges de la Plaça de la Font, de la Catedral o de les platges de la ciutat.
font:tarragona radio
Neix la marca Catalonia Gourmets
El Clúster Català d'Elaboradors de Productes Gourmet ha creat la marca Catalonia Gourmet per tal de promocionar internacionalment els productes més selectes de la gastronomia catalana. En formen part 17 empreses catalanes que elaboren producte d'alta gamma i que pertanyen a diversos sectors com ara fruita seca, lactis, olis, conserves (Ferrer), productes del mar, vins i caves, xarcuteria (Salgot), xocolates (Bombons Cudié) i galetes (Galetes Trias).
font : el Punt
font : el Punt
Rafael Anson elogia l'Escola Universitària de la Gastronomia i de la Mar
El President de la Real Academia Española de Gastronomia Rafael Anson, visita l’Ametlla de Mar, elogia el projecte i planteja la seva internacionalització.
El projecte d’Escola Universitària de la Gastronomia i de la Mar que està impulsant l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar des defa mesos, podria convertir-se en un institut internacional després que el President de la Real Academia Española de Gastronomía Rafael Anson, hagi donat ple suport a la seva promoció, no només a l’estat, sinó a la resta d’Europa i Iberoamèrica.
Rafael Anson a explicat que, “la iniciativa s’emmarca en quelcom que per a Espanya es fonamental. Nosaltres en aquesta zona som líders en turisme i en gastronomia i el que necessitem són iniciatives que garanteixin professionals de qualitat en un futur. En segon lloc avarca un espai original i diferent que centra els seus objectius en la mar, i avui en dia es molt difícil fer coses que no hagin fet els altres”.
font:la plana radio
El projecte d’Escola Universitària de la Gastronomia i de la Mar que està impulsant l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar des defa mesos, podria convertir-se en un institut internacional després que el President de la Real Academia Española de Gastronomía Rafael Anson, hagi donat ple suport a la seva promoció, no només a l’estat, sinó a la resta d’Europa i Iberoamèrica.
Rafael Anson a explicat que, “la iniciativa s’emmarca en quelcom que per a Espanya es fonamental. Nosaltres en aquesta zona som líders en turisme i en gastronomia i el que necessitem són iniciatives que garanteixin professionals de qualitat en un futur. En segon lloc avarca un espai original i diferent que centra els seus objectius en la mar, i avui en dia es molt difícil fer coses que no hagin fet els altres”.
font:la plana radio
Cuina i Vi de Pere Sans
La història i la gastronomia mediterrànies i la cultura del vi són els fonaments del llibre La cuina del vi, que Pere Sans recupera fruit de l'experiència i la voluntat de dur la tradició vinícola més enllà de l'àpat.
El llibre compta amb excepcionals receptes regades amb els millors vins, que inclouen delícies com les guatlles del vinyater, els cargols de vinya o les sardines a la brasa amb pàmpols, que juntament amb l'explicació de fets històrics i anècdotes de la cultura vinícola ens submergeix en el plaer del bon menjar i el bon beure.Gaudir del vi no és un acte només físic, és un acte intel.lectual, és un desig de portar-se als llavis el resultat d’un treball i d’un esforç, fruit de la cultura de la nostra terra.
font:BIBLIOTECA LES VOLTES
El llibre compta amb excepcionals receptes regades amb els millors vins, que inclouen delícies com les guatlles del vinyater, els cargols de vinya o les sardines a la brasa amb pàmpols, que juntament amb l'explicació de fets històrics i anècdotes de la cultura vinícola ens submergeix en el plaer del bon menjar i el bon beure.Gaudir del vi no és un acte només físic, és un acte intel.lectual, és un desig de portar-se als llavis el resultat d’un treball i d’un esforç, fruit de la cultura de la nostra terra.
font:BIBLIOTECA LES VOLTES
Subscriure's a:
Missatges (Atom)