Perquè en el títol del article esmeno, que això pot resultar un error? Doncs perque el gestor o gestora és la persona que es responsabilitza de treure endavant algun negoci, iniciativa, projecte o conjunt d'activitats. Segons això no podem delegar a un tercer el paper de gestionar el nostre negoci, la nostra empresa la em de gestionar nosaltres!
Això no vol dir que no ens deixem assessorar-nos per professionals : un assessor/a financer/a, comptable, fiscal, mercantil o en matèria laboral-legal. Esta clar que no podem dominar aquests camps tant específics. Però el empresari/a com a tal, a de dir als assessors que vol fer, per així poder tenir el poder de decisió en el seu negoci i que no se li escapi aquest control de les mans.
Hi ha una part que es bastant factible de portar per nosaltres. I només requereix una petita inversió, estem parlant d'un dia al mes, en el que s'ha de fer un repàs al control pressupostari. Els "números" grans que resulten accessibles a qualsevol, una de les coses que tot empresari hauria de fer. Paraules majors és el domini del compte d'explotació on ja s'introdueix la comptabilitat i que en la majoria dels casos ens han d'ajudar a portar-ho, de manera interna o externa. I fa referencia al tema dels llibres diaris, inventaris i comptes anuals, per poder fer el seguiment de pèrdues i guanys.
En aquests moments, més que mai, hem de utilitzar els assessors però amb coneixement. Per poder controlar per exemple, tot el tema dels crèdits e inversions pel finançament del nostre negoci, on serà vital la gestió amb la banca. Pel tema del impostos, per tal de saber si poder aplaçar el pagament dels impostos estatals i autonòmics o les taxes municipals. O en el camp laboral per garantir-nos una bona gestió del personal pels Ertes o les liquidacions.
Hi han moltes coses que gestionar, però existeixen diversos professionals que ens poden ajudar en cada camp i àmbit. Focalitzar-ho tot amb un gestor ens pot portar a desconèixer com funciona el nostre propi negoci.