Ferran Adrià posa ara la primera pedra d'un "projecte socioeconòmic i de país" que servirà per rellançar un concepte culinari definit per primera vegada en 1939, però molt mal explotat i exportat des d'un punt de vista comercial.
L'acord al que han arribat el xef del *Bulli, la cervecera Estrella Damm, la Fundació Alícia i l'Institut de Turisme d'Espanya passa irremeiablement per la divulgació. Partint de la base que, segons Adrià, "molta gent no sap el que és una tapa ni d'on ve" i de la gran via de negoci que han obert per a la gastronomia espanyola les experiències en el tapeo d'altres cuiners de renom com Quique Dacosta i Dani García, cal tornar a la pedagogia per calibrar les possibilitats de futur d'aquesta cuina en miniatura 'made in Spain'.
Adrià es posa així al capdavant d'un repte sobre el qual ha estat insistint en els últims tres anys sense que trobés des de la iniciativa privada l'embranzida necessària per dur-ho a terme. "Ara és el moment", addueix el xef malgrat la crisi i les retallades que imposa l'Administració en tantes iniciatives. "Cal creure-li-ho. Diners hi ha. Les empreses d'alimentació són les que més i millor aguanten aquests mals temps", afirma Adrià, qui al seu torn expressa la seva ferma intenció que l'impuls de la tapa obri així mateix nous mercats per a productes com el pernil o l'oli espanyols.
font : EL Mundo
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada